Відповідно до плану роботи КУ «Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників» 23 березня 2021 року відбулася педагогічна майстерня «Актуальні питання роботи педагогів-організаторів в парадигмі сучасної освіти», в якій взяли участь 67 педагогів-організаторів закладів загальної середньої освіти міста Одеси. Захід відбувся на платформі Zoom в онлайн-форматі. Метою заходу було підвищення рівня професійної компетентності педагога-організатора, удосконалення та поглиблення його професійних знань та вмінь як носія рефлексивної культури й умотивованого, фахового спеціаліста про структуру та зміст професійно-педагогічної діяльності, з теорії й методики виховної роботи, дозвільно-ігрової діяльності, нових технологій, методів і прийомів організації освітнього процесу відповідно до вимог Нової української школи.
Важливими стали компетентності і цінності, що мають отримати сьогоднішні учні, виходячи завтра у світ. На першому місці – громадянські цінності виховання. Нині – це взаємозв’язок закладу освіти, батьків та громадських організацій, які не контролюють один одного, а співпрацюють на досягнення позитивного результату. Отже, співпраця всіх основних складових сьогодні чітко виписана у всіх нормативно-правових актах і законах, які є дієвими під час створення самоврядування на місцях.
Саме учнівське самоврядування сприяє поступовому входженню дітей та молоді у соціальне середовище та є невід’ємною складовою демократизації освітнього процесу. Відповідно до Декларації прав дитини, дитині мають бути надані можливості та сприятливі умови, що дадуть їй змогу розвиватися фізично, розумово, морально, духовно та соціально, здоровим і нормальним шляхом, в умовах свободи та гідності. Отже, утворення саме органів самоврядування і сприяє розвитку компетентної особистості. На жаль, серед сучасної молоді бракує активних організаторів та лідерів, наполегливих і загартованих, здатних володіти собою та впливати на інших. Сьогодні ми повинні вчити чомусь унікальному. Вчити тому, що не вміють робити машини. Щоб наша дитина стала конкурентна спроможна через 10, 20, 30 років. Тому і сьогодні нам потрібно саме виховувати і розвивати такі навички у дітей, з якими не зможуть конкурувати машини. Що це? Це цінності, віра, незалежне та креативне мислення, командна робота, піклування за інших.
Педагог – організатор має бути основним мотиватором змін у житті. Мотивувати, підтримувати слушними порадами, допомагати, але і відпускати. Дайте можливість підростаючому поколінню самим підніматися драбиною участі молоді. Важко. Складно. Їм і самим інколи не дуже хочеться брати на себе відповідальність. Але потім – таке емоційне задоволення від одного лише відчуття “ми самі Це зробили”.
Активність і організованість лідерів учнівського самоврядування – це основні якості на які ви маєте звернути увагу, як педагог. Активна життєва позиція, уміння працювати в команді і обов’язково обговорення результату діяльності. Одною із інновацій Нової Української школи є розвиток як раз саме такої компетентності, як емоційний інтелект. Діти мають навчитися аналізувати вчинки, а не осіб.
У роботі педагогічної майстерні приймали участь:
- Хворостянова Вікторія Іванівна, консультант КУ «Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників», яка акцентувала увагу на «Сутність виховання в сучасних соціокультурних умовах та в контексті Нової української школи»
- Доценко Анастасія Вадимівна, педагог-організатор Одеської ЗОШ №103, яка акцентувала увагу учасників зустрічі на важливість «Створення гуманітарного середовища щодо професійного зростання педагога в умовах технологізації суспільства»;
- Леонова Ольга Миколаївна, педагог-організатор Одеської СШ №35, яка у своєму виступі розкрила питання: «Інноваційна компетентність педагога-організатора. Використання сучасних виховних технологій в роботі педагога-організатора. Сучасні технології формування дитячого колективу»;
- Голтвян-Томачинська Ярослава Ростиславівна, педагог-організатор Одеського ліцею №9, яка надала практичні рекомендації: «Громадянські компетентності: сутність та технології формування. Формування громадянської та лідерської компетентності учнів закладу загальної середньої освіти. Лідерська компетентність педагога-організатора».
Учасники педагогічної майстерні висловили задоволення рівнем розгляду проблеми, за якою проводився захід.