20 листопада 2025 року о 14:00 на платформі Zoom відбувся вебінар для вчителів початкових класів «Ефективність та результативність впровадження проєктної діяльності при викладанні предметів у початкових класах», у якому взяли участь учителі початкових класів міста Одеси.
Модераторка заходу Тетяна Юраш, консультантка КУ «ОЦПРПП», ознайомила учасників з планом проведення вебінару.
Досвідом володіння практичними інструментами для впровадження проєктної діяльності, компетентнісного підходу та інноваційними ідеями для створення цікавих, інтерактивних та результативних уроків в початкових класах поділились спікери заходу: Наталія ГУТІЄВА, Любов КУПЦОВА, Неля КУЗЬМІНА, Оксана СЄДОВА, вчителі початкових класів Одеського ліцею №40.
Сучасна система освіти переживає період суттєвого оновлення, що вимагає від педагогів нових підходів до організації освітнього процесу, методики викладання та оцінювання результатів навчання. Одним із пріоритетних напрямів реформування української школи є реалізація Концепції Нової української школи (НУШ), яка орієнтує вчителя на формування ключових компетентностей учнів — знань, умінь, цінностей і ставлень, що забезпечують здатність діяти успішно у швидкозмінному світі.
Уроки в початкових класах за концепцією НУШ базуються наформуванні компетентностей, а не на запам’ятовуванні фактів, і передбачають змінене освітнє середовище, новий зміст навчання та підготовку вчителів. Це проявляється у використанні ігрових, проєктних та дослідницьких методів, роботи в парах і групах, інтеграції предметів та впровадженні формувального оцінювання. Ключовою є активна, а не пасивна участь учня в навчальному процесі.
Основною метою вебінару стало підвищення професійної компетентності вчителів початкових класів, сприяння впровадження проєктної діяльності при викладанні предметів у початкових класах.
У ході виступу було визначено роль учителя у формуванні ключових компетентностей учнів у межах реформи НУШ, обговорено ефективність та результативність впровадження проєктної діяльності при викладанні предметів у початкових класах, продемонстровано практичні приклади реалізації інноваційних ідей на уроках.
У практичній частині семінару учасники ознайомилися з прикладами впровадження проєктної діяльності при викладанні предметів у початкових класах:
- Проєктна і дослідницька діяльність природничого циклу, як засіб підвищення ефективності навчання в початковій школі НУШ.
- Робота з обдарованими дітьми на уроках літературного читання і під час гурткової роботи.
- Розвиток екологічної компетентності молодших школярів шляхом впровадження проєктної діяльності.
- Проєктна діяльність на уроках математики в початкових класах.
Під час інтерактивної дискусії вчителі мали змогу обговорити практичні аспекти застосування інноваційних технологій, поділитися власними напрацюваннями та труднощами впровадження нових підходів.
Вебінар продемонстрував, що сучасний учитель — це творча особистість, яка вміє поєднувати традиційні педагогічні цінності з інноваційними методами навчання, впроваджує проєктну діяльність для залучення учнів і формує покоління відповідальних, мотивованих громадян.
Вебінар «Ефективність та результативність впровадження проєктної діяльності при викладанні предметів у початкових класах» став важливим етапом у підвищенні кваліфікації вчителів початкових класів. Його результати підтвердили, що інноваційність, відкритість до змін і співпраця є запорукою успішного реформування освіти в Україні.









