09 жовтня 2025 року на базі Комунальної установи «Одеський  центр професійного розвитку педагогічних працівників» відбулося засідання Школи молодого спеціаліста за темою: «Діагностика рівня адаптації учнів 1 класу до навчання у школі».

Метою заходу було ознайомлення молодих спеціалістів із теоретичними засадами та методами психологічної діагностики процесу пристосування дітей до шкільного навчання , а також формування практичних вмінь добирати й застосовувати відповідний діагностичний інструментарій.

Наголошувалось, що початок шкільного життя є одним із найскладніших етапів у розвитку дитини, а успішна адаптація визначає її емоційне благополуччя та навчальні досягнення. Завдання психолога – своєчасно виявити труднощі, визначити причини та розробити рекомендації для педагогів і батьків.

Учасники детально розглянули етапи адаптації (орієнтаційний, нестійкого пристосування, стабілізації ) та ознаки проблемної адаптації (підвищена тривожність, часті скарги на втому, конфліктність ).

Особлива увага була приділена практичному діагностичному інструментарію, який охоплює: фізіологічне підлаштовування, емоційне сприймання, шкільна успішність та поведінка. 

Таким чином, засідання Школи молодого спеціаліста забезпечило молодих спеціалістів психологічної служби не лише теоретичним розумінням важливості діагностики, але й конкретним інструментарієм для її проведення та використання в повсякденній роботі.

Від admin