З метою ознайомлення педагогів зі змінами щодо викладання іноземних мов у новому навчальному році, розширення знань вчителів про інноваційні форми і методи навчання, опрацювання сучасних підходів до організації освітнього процесу в умовах НУШ 27 серпня 2025 року на платформі Zoom відбувся педагогічний івент для вчителів німецької мови за темою «Пріоритетні напрямки роботи педагога в 2025-2026 навчальному році. Викладання німецької в НУШ: цікаві ідеї для сучасного й успішного навчання».
На початку заходу консультантка Одеського центру професійного розвитку педагогічних працівників Світлана Кривич закцентувала увагу слухачів на нових нормативних документах, які спрямовані на реалізацію реформи НУШ, забезпечення безперервного доступу до освіти кожної дитини, підтримку здобувачів освіти, які знаходяться за кордоном і на окупованих територіях, а саме: на наказах МОН щодо затвердження Концептуальних засад освітніх галузей та дорожньої карти їх реалізації (Наказ МОН від 20.08.25 № 1162), здобуття загальної середньої освіти в умовах воєнного стану, впровадження профільної середньої освіти, проведення олімпіадного та турнірного руху тощо. Розкрито питання щодо особливостей викладання іноземних мов у 2025-2026 навчальному році відповідно до методичних рекомендацій МОН (Лист МОН від 13.08.2025 № 1/-16828 – 25).
Більш детально спікерка зупинилась на вимогах до оцінювання результатів навчання з іноземних мов за загальними критеріями та освітніми галузями (Наказ МОН від 02.08.2024 № 1093, лист МОН 14.03.25 1/4895-25), а саме: окреслила види оцінювання за групами результатів, порядок їх проведення та запису в класних журналах і свідоцтві досягнень відповідно до Критеріїв оцінювання (дод.1,2).
Вчителі отримали практичні поради щодо сучасного викладання німецької мови в умовах НУШ за темою «Викладання німецької з урахуванням напрацювань нейродидактики» від Іванни Голуб, досвідченоївикладачкинімецькоїмови, методисткивидавництваHueber. Спікерка звернула увагу присутніх на сучасні вимоги щодо врахування індивідуальних особливостей розвитку і освітніх потреб кожної дитини під час навчального процесу. Наголосила, що при виборі стратегій навчання необхідно дотримуватись особистісно-орієнтованого підходу і враховувати психологічні особливості розвитку дітей та відповідні стилі навчання; інтегрувати навчальний матеріал у реальні життєві ситуації через комунікативний і діяльнісний підходи.
Методистка зупинилась на важливих аспектах сучасного уроку: на факторах мотивації, дослідницькій діяльності, інтегрованому та кооперативному навчанні, які сприяють зацікавленості здобувачів освіти і забезпеченню високого результату.
Наведено приклади практичних завдань, мультимедійних ресурсів, спрямованих на активізацію творчо-пошукової діяльності, іншомовної комунікації в різних життєвих ситуаціях (через ігрову і проєктну діяльність, дискусії тощо) і на підвищення мотивації здобувачів освіти до навчання в сучасних реаліях, які поповнять методичний кейс вчителів до нового навчального року.
На завершення педагоги обмінялись думками, отримали відповіді на запитання щодо теми вебінару та висловили подяку й побажання на проведення подальших професійних зустрічей.
Успішного навчального року!
Миру та злагоди!