З метою ознайомлення вчителів з методиками та техніками розвитку критичного мислення на уроках англійської мови, удосконалення досвіду щодо планування і проведення уроків з використанням технології критичного мислення 19 березня 2025 року відбувся онлайн – тренінг для за темою «Розвиток критичного мислення на уроках англійської мови в умовах НУШ, в якому взяли участь учителі англійської мови закладів освіти міста Одеси.
Зстріч відбулась у рамках реалізації проєкту «Діалоги з науковцями заради змін», запровадженого Комунальною установою «Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників».
Основну увагу слухачів було зосереджено на використанні технології критичного мислення під час вивчення англійської мови, яка допомагає сформувати одну з ключових компетентностей здобувачів освіти для ефективної соціальної діяльності і успішного життя.
Під час дискусії були розглянуті питання із зазначеної проблеми, а саме: критичне мислення (ключові характеристики та вправи для його розвитку); VTR або Visible Thinking Routines – інтерактивна техніка для аналізу і інтерпретації інформації на уроках англійської мови; алгоритм розвитку критичного мислення під час вивчення англійської мови; як активізувати розумову діяльність школярів та покращити комунікативну динаміку уроку: основні прийоми та техніки; як навчити кожну дитину формулювати і правильно висловлювати власну думку іноземною мовою.
Під керівництвом Лідії Орищук, викладачки англійської мови, методистки Міжнародного освітньо-методичного центру, експертки з мовних іспитів PEIC, магістрині TESOL, учителі опрацювали інтерактивні техніки для аналізу і інтерпретації інформації (VTR) на уроках англійської мови, а саме: think-pair- share (подумай-обговори-поділись), see-think-wonder (бачиш-думаєш-дивуєшся), I used to think… Now I think…(раніше я думав…тепер я думаю…) тощо. Вищезазначені інтерактивні методи розвивають навички критичного мислення, аналізу й прийняття рішень; дозволяють краще розв’язувати завдання та проблемні ситуації засобами іншомовного спілкування на уроках англійської мови. Також сприяють удосконаленню діалогічного мовлення, спрямовуючи дітей на взаєморозуміння, партнерську взаємодію, вирішення проблем, важливих для кожного учасника навчального процесу; мотивують їх не лише висловлювати власну думку, але й змінювати її під аргументованим впливом однокласників.
Спікерка зазначила, що володіння такою методикою допоможе педагогам зробити уроки англійської більш цікавими, ефективними та орієнтованими на всебічний розвиток кожної особистості; допоможе покращити іншомовну комунікативну динаміку освітнього процесу.
На завершення Світлана Кривич, консультантка Одеського центру професійного розвитку педагогічних працівників, підкреслила, що успіх у навчанні, вихованні й ефективній підготовці кожної дитини до сучасного життя залежить від фахової майстерності вчителя, його бажання безперервно навчатись, а також від вміння планувати й системно використовувати технологію розвитку критичного мислення на уроках англійської мови в умовах НУШ.
Прозвучали слова подяки спікеру і організаторам за сучасний практичний досвід та корисні поради з актуальної теми вебінару, які допоможуть педагогам вирішувати завдання сучасної освіти.
Бажаємо професійних успіхів, миру та добробуту!