Сучасне суспільство висуває до освіти нові вимоги, однією з яких є формування особистостей, що спроможні на неординарні рішення та здатні ефективно налагоджувати взаємини у швидкоплинній реальності.

Пріоритетним напрямком розвитку сучасної вітчизняної та світової освіти є перенесення акцентів зі знань і вмінь (як основних результатів навчання) на формування в учнів системи компетентностей. Компетентнісний підхід потребує трансформування змісту освіти, перетворення його з моделі, яка об’єктивно існує для всіх учнів, на суб’єктивні надбання одного учня, які можна оцінити. Компетентнісний підхід акцентує увагу на результатах, які розглядають не як обсяг опанованої дитиною інформації, а як здатність школяра діяти в різних проблемних ситуаціях.

В аспекті ідей Нової української школи одним із ключових понять постає «дитиноцентризм». Саме реалізацію такого підходу на уроках зарубіжної літератури продемонструвала  на майстер-класі «Рецептивний аналіз художнього тексту на уроці літератури» Долгієр Ольга Валеріївна, заступник директора з НВР, учителька української мови та літератури, зарубіжної літератури Одеського ліцею № 24, який пройшов 9 січня н.р. на базі освітнього простору GreatED для вчителів зарубіжної літератури міста. Учителька закцентувала увагу учасників зустрічі на читацькоцентричній парадигмі  вивчення літератури та практично   розкрила сутність читацькоцентричного підходу як засобу формування кваліфікованого читача через рецептивний аналіз художнього тексту щляхом співпраці вчителя та учня. У центрі  формату сучасного уроку повинен бути не текст, а учень-читач, його розуміння, сприйняття, враження,  його критичне мислення. Ольга Валеріївна поділилася досвідом своєї роботи на уроках, запропонувала колегам різноманітні підходи, форми роботи та методики, серед яких і її особисті, наприклад, мобільна рефлексія поезії «МоРепоезії». Разом із учасниками заходу вчителька провела рецептивний  аналіз поезії Генріха Гейне «Задзвени із глибини…».

Кульмінаційним моментом зустрічі стала презентація методичного посібника «Сузір’я креативних ідей» (настільна книга вчителя), у якійзібрано 50 сучасних методів та прийомів для використання під час вивчення матеріалу  не тільки на уроках  літератури, а й інших.Учителі  мали можливість придбати посібник для власного користування.

Учасники зустрічі високо оцінили напрацювання колеги, її цікаві  педагогічні здобутки, креативні ідеї й поділилися своїми враженнями під час  обговорення. Постійний творчий пошук, самовдосконалення – це єдиний можливий шлях сучасного вчителя, як досвідченого фахівця, так і вчителя-початківця.

На закінчення зустрічі Ольга Валеріївна прочитала свої поезії із збірки авторського колективу вчителів «Незламне слово рідної Одеси» міського проєкту  «Поезія єднає», активною учасницею якого вона є.

Сподіваємося, що  цікаве ділове спілкування розширить та поглибить досвід учителів-філологів,  допоможе  у вирішенні нагальних питань. Дякуємо всім учасникам, Ользі Валеріївні, бажаємо нових творчих успіхів, професійного зростання, мирного сьогодення для здійснення педагогічних завдань і планів.

Від admin