19 вересня 2024 року проведено онлайн – тренінг «Актуальні питання початку 2024/2025 навчального року «Інтерактивні методи навчання». У роботі онлайн заходу взяли участь 45 вчителів.

Спікерами заходу виступили консультант КУ «Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників» Лазаренко Т.І. та Самойленко О.Г., координатор міської динамічної творчої групи вчителів початкової школи, вчитель Одеського ліцею №89. Під час зустрічі учасники тренінгу детально обговорили: лист МОН України від 30.08.2024 № 1.1/15776-24 «Інструктивно – методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів/інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році. Початкова школа», подолання викликів, зумовлених особливостями освітнього процесу в умовах воєнного стану, зокрема й подолання освітніх втрат, створення безпечного психологічного середовища.

Важливим для вчителів стало питання, яким чином надолужувати втрати в навчанні учнів, як створити такі умови, щоб діти все-таки опанували базовий матеріал та могли розвиватися, самостійно опрацьовувати матеріал, який потребує уваги. Вчителів турбує, на які прийоми треба спиратися, щоб діти його почули, як дітей мотивувати. Конкретних рекомендацій не існує. Кожен учитель у своїй роботі шукає такі засоби навчання, які дозволяють найбільш ефективно сформувати пізнавальний інтерес учнів, активізувати їх пізнавальну діяльність, розкрити інтелектуальний потенціал кожного учня.

Під час заходу було здійснено презентацію та популяризацію педагогічного досвіду вчителів початкових класів Одеського ліцею №7 (Артюнової Наталії Володимирівни, Ткаченко Тетяни Леонідівни, Чельцової Марії Вадимівни «Інтерактивні методи навчання» ). Вчителі розповіли як за допомогою сервісу LearningApps можна створити власні завдання різного типу (ігри на розвиток пам’яті, кросворди, вікторини з вибором правильної відповіді, тести, кросворди, знайти пару і встановити відповідність і т. д.) за незначний часовий проміжок, а інтерактивна форма сприятиме підвищенню мотивації учнів до предмету. Конструктор LearningАpps призначений для розробки, зберігання та використання інтерактивних завдань з різних предметів. Виконуючи дані вправи, учні можуть перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі, що сприяє формуванню їх пізнавального інтересу.

Навчальні застосунки та платформи полегшують роботу вчителів на уроках і допомагають дітям самостійно опановувати матеріал. Вчителі також говорили про опанування застосунком для початкових класів «Вивчаю — не чекаю». За допомогою застосунку діти вивчають шкільний матеріал, переглядаючи пізнавальні освітні відеоуроки з математики та української мови. А граючи в навчальні інтерактивні мініігри вони закріплюють вивчене.

Один із способів поєднати очне та дистанційне навчання, подолати освітні втрати- це Microsoft Teams. Microsoft Teams допомагає вчителям легко створювати віртуальні класи, організовувати завдання і спільно працювати над файлами Word, Excel та PowerPoint у режимі реального часу.

Чельцова Марія Вадимівна поділились своїм досвідом роботи із функціонуванням в програмі “Інтелект України” інтерактивних технологій.

Навчання сьогодні – це не тільки клас та вчитель, це використання новітніх технологій з передачі та засвоєння знань. Це також і можливості для розвитку та руху вперед. Освіта має давати учням нові життєві стратегії, життєву компетентність, сприяти їх соціальній поведінці, тому що саме це дозволяє обирати свій шлях у майбутньому.

Від admin