13 вересня 2024 року відбувся вебінар «Розвиток емоційного інтелекту як важливий складник педагогічної діяльності» (з досвіду роботи методичної комісії вчителів української мови та літератури Одеського ліцею № 49).
Мета: ознайомити вчителів-філологів із досвідом роботи над розвитком емоційного інтелекту учнів на уроках української мови та літератури та в позаурочний час.
Спікер заходу – Шимкова Ганна Сергіївна, учитель української мови та літератури Одеського ліцею № 49 Одеської міської ради, ознайомила із поняттям «емоційний інтелект», його складовими, дослідженнями щодо розвитку емоційного інтелекту, зокрема під час освітнього процесу.
Спікер – Романюк Оксана Володимирівна, учитель української мови та літератури Одеського ліцею № 49, поділилась досвідом роботи над розвитком емоційного інтелекту учнів на уроках української літератури, ознайомила із цікавими методами та прийомами роботи.
Спікер – Мацичко Галина Василівна, учитель української мови та літератури Одеського ліцею № 49, запропонувала низку тренінгових вправ, які можна використовувати на уроках і в позаурочний час з метою спрямованих розвитку емоційного інтелекту здобувачів освіти.
Спікер – Бєляєва Вікторія Сергіївна, учитель української мови та літератури Одеського ліцею № 49, розкрила тему використання ментальних карт як одного з інструментів розвитку емоційного інтелекту учнів.
Спікер – Подмазко Алла Василівна, учитель української мови та літератури Одеського ліцею № 49, ознайомила з особливостями використання штучного інтелекту під час вивчення української мови та літератури з метою розвитку емоційного інтелекту, надала практичні поради та посилання для роботи зі штучним інтелектом.
Педагоги акцентували увагу на основних аспектах роботи над розвитком емоційного інтелекту учнів під час уроків та в позаурочний час, поділилися власним досвідом організації активної роботи учнів на уроках української мови та літератури. Адже метою НУШ є виховати не виконавця, а інноватора з активною життєвою позицією, мислячого громадянина, який має високі моральні принципи. Успішною особистістю може стати людина з розвиненим емоційним інтелектом, відповідно освітній процес має спрямовуватися на розвиток вміння виражати, керувати власними емоціями, розуміти емоційний стан інших людей.
Сучасна школа вже не може дати дітям готових алгоритмів поведінки для різних життєвих ситуацій через неможливість прорахувати всі аспекти цих майбутніх ситуацій. Саме тому важливим сьогодні є розвиток критичного мислення дитини, розвиток її самоконтролю, відповідальності за свої вчинки, формування мотивації до ефективної діяльності (зокрема безперервного навчання), розвиток уміння спілкуватися з іншими людьми, розуміти причини їхньої поведінки, уміння працювати в колективі та навіть очолювати цей колектив. Отже, сьогодні все більший попит є саме на розвинутий емоційний інтелект особистості, а не на її професійні компетентності, які хоч і важливі, але їхнє вдосконалення можливе поступово в умовах праці.
Саме тому сьогодні педагогам, батькам, громаді варто замислитися над тим, до чого ми готуємо наше молоде покоління: до виконання технічної роботи, де їх скоро замінять роботи, чи до творчої діяльності та командної роботи. Але якщо ми дійсно хочемо, щоб наші діти були особистостями, патріотами, новаторами, як це зазначається в Концепції Нової української школи, тоді нам варто приділити увагу не тільки раціональному, але й емоційному розвитку учнів.