Я з України. Формування культурної ідентичності на уроках англійської мови в початковій школі.
З метою підвищення фахової майстерності вчителів з питань навчання й виховання молодших школярів; удосконалення досвіду щодо формування культурної ідентичності на сучасних уроках англійської мови 22 травня 2024 року відбувся методичний вебінар «Я з України. Формування культурної ідентичності на уроках англійської мови в початковій школі», в якому взяли участь вчителі англійської мови закладів загальної середньої освіти міста Одеси.
Під час вебінару було розкрито питання щодо формування культурної ідентичності молодших школярів, а саме: культурна ідентичність, її особливості та важливі складові; зв’язки між культурною ідентичністю та соціально-емоційним навчанням в умовах НУШ; роль культурної ідентичності у вивченні учнями молодшої школи англійської мови; способи формування культурної ідентичності під час вивчення англійської мови.
Досвідом роботи з вищезазначеного питання поділилась Яна Свердлюк, викладачка англійської мови, методистка – консультантка видавництва «Лінгвіст», консультантка з питань впровадження пілотних проєктів (НУШ).
Спікерка зазначила, щокультурна ідентичність є важливим аспектом у житті кожної людини. Вона містить відчуття приналежності до свого народу, спільні цінності, традиції та звичаї. Занурюючись у культуру своєї та інших країн, діти починають краще розуміти себе та своє місце у глобальному світі, що сприятиме їхньому саморозвитку, самовдосконаленню, успіхам у навчанні, а в подальшому – у сучасному житті.
Педагогиня акцентувала увагу слухачів на основних складових культурної ідентичності (етнічна приналежність, вік, гендер, ментальні та фізичні здібності, мова, зв’язок поколінь тощо); зупинилась на основних компонентах, які пов’язують культурну ідентичність і соціально-емоційне навчання школярів в умовах НУШ (самосвідомість, соціальна свідомість, самоуправління, вміння комунікувати, співпрацювати, критично і креативно мислити, самостійно приймати рішення тощо). Зауважила, що культурна ідентичність допомагає в успішному вивченні англійської мови, і розпочинати її формування необхідно з молодшого шкільного віку.
Увагу слухачів також було зосереджено на практичних порадах з формування культурної ідентичності на уроках англійської мови в початковій школі за допомогою використання цікавого матеріалу (текстів, завдань) за темами: День в українській родині, Свята в Україні, Мій клас, День матері, День вишиванки та ін.
На завершення вчителі обмінялись думками і дійшли згоди, що тема вебінару сучасна, цікава і набуває ще більшої актуальності в умовах несправедливої для нашої країни війни; потребує інтегрування в сучасні уроки англійської мови, починаючи з початкової школи.
Прозвучали слова подяки і побажання всім миру та злагоди!