Сучасний відеоурок у 7 класах НУШ як засіб попередження і подолання
втрат у навчанні: вимоги, методи, засоби та прийоми.
З метою підвищення фахової майстерності педагогів з питань підготовки якісних відеоуроків для попередження і подолання втрат у навчанні; удосконалення досвіду щодо розробки та оформлення відеоуроків 06 березня 2024 року на платформі Zoom відбувся методичний вебінар для заступників директорів з НВР та вчителів німецької та французької мов «Сучасний відеоурок англійської мови у 7 класах НУШ як засіб попередження і подолання втрат у навчанні: вимоги, методи, засоби та прийоми», в якому взяли участь педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти Приморського району міста Одеси.
На заході були розглянуті актуальні питання щодо створення відеоуроків для 7 класів НУШ, а саме: підготовка відеоуроків відповідно до Концепції НУШ і нормативних документів МОН; дидактичні та методичні вимоги щодо побудови відеоуроку як методу попередження і подолання навчальних втрат; основні вимоги до оформлення презентації.
Під час виступу Світлана Кривич, консультантка Комунальної установи «Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників» окреслила вимоги щодо оформлення внутрішньої і зовнішньої сторін уроку та наголосила, що відеоуроки в умовах сьогодення мають розглядатися як ефективний метод попередження і подолання навчальних втрат. Відеоуроки такого формату мають відповідати Концепції Нової української школи, Державним стандартам базової середньої освіти, модельним освітнім програмам, вимогам щодо оформлення презентації. Особливий акцент було зроблено на дидактичних та методичних вимогах, а саме: на структурі відеоуроків, на оголошенні теми і визначенні прогнозованих очікуваних результатів; на передбаченні в уроках детального пояснення навчального матеріалу, часткового перекладу, пауз для виконання самостійної роботи і відповідей для вправ, логічних зв’язків між частинами уроку і руханки, підсумків уроку і рефлексії, пояснень домашніх завдань і зразків до них. Звернуто увагу на естетику оформлення відеоуроків, відповідний шрифт, контрастність кольорів, чіткість зображень тощо. Щодо засобів навчання і навчальних матеріалів вчителям запропоновано використовувати підручники які рекомендовано МОН і відповідають Державним стандартам та модельним освітнім програмам. Наголошено, що підготовка відеоуроків з іноземних мов для 7 класів НУШ здійснюється з метою надання допомоги учням в опануванні базовими знаннями з предмету та в подоланні навчальних втрат.
Учасники отримали орієнтовні методичні поради щодо підготовки і створення сучасних відеоуроків з іноземних мов для 7 класів НУШ та подякували організаторам і спікерам за корисний професійний досвід, який допоможе їм впоратись з викликами сучасної освіти в реаліях сьогодення.