Готуємось до НМТ 2024 та  долаємо навчальні втрати: формування лексичної компетентності учнів на уроках англійської мови та поза їх межами.

З метою ознайомлення  педагогів з особливостями та порядком проведення державного іспиту, обміну досвідом щодо формування лексичної компетентності учнів на уроках англійської мови для подолання навчальних втрат і ефективної підготовки до державного іспиту 24 січня 2024 року відбувся методичний воркшоп «Готуємось до НМТ 2024 та долаємо навчальні втрати: формування лексичної компетентності учнів на уроках англійської мови та поза їх межами», в якому взяли участь вчителі англійської мови закладів середньої освіти міста Одеси.

Під час заходу вчителі ознайомились з важливими питаннями щодо підготовки до державного іспиту та подолання навчальних втрат, а саме: формування словникового запасу учнів на уроках англійської мови як шлях до успішного іспиту, методи і прийоми навчання лексики на уроках англійської мови, перевернутий підхід до навчання для формування словникового запасу за допомогою Quizlet, словникові ігри як засіб попередження і подолання навчальних втрат, планування домашніх завдань для старшокласників як один із елементів ефективного засвоєння знань з предмету.

Досвідом роботи з вищезазначених питань поділилась Інна Нестоїтер, досвідчена викладачка англійської мови,  методистка видавництва Makmillan Education, авторка і презентерка методичних вебінарів та тренінгів (модератор – Світлана Кривич, консультанка Комунальної установи «Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників»).

Спікерка розкрила важливість ґрунтовного засвоєння лексичного матеріалу на уроках англійської мови для попередження, подолання навчальних втрат і успішної підготовки до державного іспиту; озвучила основні причини і фактори, які впливають на результат вивчення та використання нового лексичного матеріалу.  

Під час практичної частини учасники опрацювали модель сучасного уроку щодо  вивчення і засвоєння нової лексики, а саме: інтерактивні методи, цікаві прийоми, форми роботи і  види завдань з використанням нових лексичних одиниць. Особливу увагу було приділено саме типам і видам завдань, які використовуються у державному тесті з англійської мови у частинах «читання» та використання мови». Було продемонстровано форму активного навчання (перевернуте навчання) з використанням додатка «Qiuzlet», який дозволяє створювати флеш-картки щодо візуальної, текстової та звукової опори і є ефективним засобом засвоєння лексичного матеріалу.

Приділено увагу також лексичним іграм, цілями  яких є тренування учнів щодо вживання лексики у ситуаціях, наближених до життя; активізація мовленнєвої діяльності та формування комунікативної компетентності, мотивація дітей до навчання і як результат –  ґрунтовне засвоєння лексичного матеріалу. Домашнє завдання теж має важливе значення для закріплення вивченого матеріалу і самостійної випереджальної підготовки до сприйняття нової теми.  

Методистка зазначила, що важливими чинниками при засвоєнні лексичного матеріалу є презентація нових слів у контексті, асоціативні зв’язки, постійне відтворення лексики в пам’яті дітей, реальна комунікація, підвищена мотивація шляхом персоналізації навчання.

Насамкінець учасники заходу подякували організаторам та спікеру за сучасний професійний досвід з актуальних питань, який допоможе педагогам впоратись з викликами сьогодення – подолати  навчальні втрати і якісно  підготовити здобувачів освіти  до державного іспиту.

Від admin