У рамках проєкту «Мультипредметний університет «Педагогічне зростання – 2024» 25 січня цього рокудля вчителів української мови та літературипройшов захід «Інтерв’ю з професіоналами: складаємо кейс успіху «НМТ-24 – без проблем».
Ключове питання, що обговорювалося, – високорезультативне складання випускниками Національного мультипредметного тесту в минулому та нинішньому роках.
Поділилися досвідом своєї роботи вчителі-філологи, учні яких склали НМТ-2023 з української мови на 200 балів: Клевець Любов Терентіївна (Одеський ліцей № 9), Савенко Тетяна Миколаївна(Одеський ліцей № 8), Заболотна Ганна Анатоліївна( Одеський ліцей № 35), Путінцева Дар’я Сергіївна (Одеський ліцей № 117), Шеремет Людмила Анатоліївна( Одеський ліцей «Приморський»), Кутова Тетяна Степанівна(Одеський ліцей №7).
Спікери закцентували увагу на питаннях системного підходу у підготовці до складання державних іспитів як запоруки успіху; на важливості використання третьої години мови (за можливості навчального закладу); перевазі активного навчання, а саме роботі з тестами; формам групової і самостійної роботи; повторенню, додатковим заняттям, викладання предмета блоками. Зазначили спікери і важливість використання посібників, збірників О.Авраменка, І.Хворостяного, І.Літвінової, М.Шпільчак, які стали надійними помічниками і ефективними тренажерами. Не залишились без уваги електронні додатки до підручників, підручники, уроки на платформі Всеукраїнської школи онлайн. Важливу роль у цій роботі відіграють і звичайні шкільні уроки хоч офлайн, хоч онлайн, бо саме на них відпрацьовується шкільна програма – першооснова матеріалів ЗНО/НМТ.
Особливу увагу звернули на мотивацію самих випускників. Від емоційного налаштування, бажання, відповідальності, уміння працювати самостійно й наполегливо залежить значна частина успіху. Стійкі навички, отримані в результаті системної роботи, також є запорукою високого результату.
Одноголосно спікери зазначили, що вплинув на зниження результату НМТ з мови той фактор, що вилучено зовсім питання з української літератури, адже між цими предметами існує безпосередній зв’язок.
Також учасники заходу отримали інформацію про реалізацію проєкту «Мультипредметний університет «Педагогічне зростання – 2024». На допомогу вчителям-філологам у рубриці «Нормативно-правова база» у інформаційному бюлетні № 1 розміщені матеріали та посилання на них (Н.Данилюк, М.Шпільчак, Н. Сиротенко, Н Перфілової), зазначені платформи, посібники, які можна використати як учням, так і вчителям.
Зауважимо, що пропозиції спікерів зустрічі також матимуть своє місце у наступному випуску інформаційного бюлетня. Сподіваємося, що обговорення одного з ключових питань педагогічного сьогодення – успішного складання НМТ, стане корисним і потрібним наразі.