Долаємо навчальні втрати та ефективно готуємось до НМТ 2024: цифрові ресурси та інструменти як засіб підвищення результату навчання на уроках іноземних мов у змішаному форматі
У рамках реалізації проєкту Мультипредметний університет – «Педагогічне зростання – 2024», з метою удосконалення фахової майстерності вчителів щодо подолання навчальних втрат і ефективної підготовки до державних екзаменаційних іспитів в умовах змішаного навчання, обміну досвідом з використання цифрових ресурсів на уроках іноземних мов для досягнення високих результатів 13 грудня 2023 року у форматі Zoom відбувся методичний вебінар «Долаємо навчальні втрати та ефективно готуємось до НМТ 2024: цифрові ресурси та інструменти як засіб підвищення результату навчання на уроках іноземних мов у змішаному форматі», в якому взяли участь учителі французької та німецької мов закладів середньої освіти міста Одеси.
На початку заходу консультантка Одеського центру професійного розвитку педагогічних працівників Світлана Кривич акцентувала увагу слухачів на важливих питаннях з попередження і подолання навчальних втрат відповідно до рішення Колегії з питань освіти, науки та інновацій, на основних ресурсах та алгоритмі дій вчителя щодо роботи у цьому напрямку; ознайомила з нововведеннями щодо підготовки і проведення державного іспиту з іноземних мов.
Катерина Ковальська, вчителька французької мови Одеського ліцею № 1, учасниця міської творчої групи вчителів іноземних мов, поділилась власним досвідом з подолання навчальних втрат та ефективної підготовки учнів до НМТ шляхом використання сучасних цифрових інструментів у змішаному форматі на уроках іноземних мов. Під час практичної частини педагог презентувала власний план подолання навчальних втрат з французької мови у 9 класі за допомогою інтерактивної методики і цифрових інструментів, окреслила покроковий алгоритм роботи з повторення навчального матеріалу і надолуження недоотриманих знань у межах сучасного уроку та під час організації самостійної роботи учнів.
Упродовж заходу спікерка продемонструвала можливості цифрових інструментів (Wizer.me, Book Creator, TV5 Monde та ін.), які можна використовувати для організації ефективної взаємодії з учнями у змішаному форматі, а саме: для створення тестів, інтерактивних робочих аркушів, зошитів та віртуальних цифрових підручників; для проведення діалогічного і монологічного мовлення на основі переглянутих автентичних відеофільмів для формування комунікативної і соціокультурної компетентностей сучасних школярів.
Учасники отримали методичну допомогу з підготовки учнів до НМТ- 2024, а саме: познайомились з особливостями тестової роботи, типами і видами завдань, основними стратегіями їх виконання; отримали корисні поради щодо запобіжників та типових помилок. Було акцентувала також увагу слухачів на важливості формування вмінь та компетентностей учнів, які допоможуть їм під час тестування, а саме: вмінь робити швидкий аналіз текстів для розуміння змісту; виділяти ключові слова і звертати увагу на заголовок; знаходити синонімічні фрази під час відповідей на запитання у частині «читання» тощо.
Насамкінець вчителька поділилась прикладами цікавих нетрадиційних (інтегрованих) уроків французької мови з власного досвіду, які спрямовані на мотивацію учнів, формування предметних, ключових компетентностей, наскрізних умінь і готують здобувачів освіти до сучасного життя. Робота з подолання навчальних втрат і підготовки до НМТ 2024 триває.