Відповідно до плану роботи Комунальної установи «Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників» 19.10.2023  відбувся семінар-практикум «Маркери сформованості патріотизму у контексті кардинальних змін виховної парадигми» для заступників директорів з виховної роботи, класних керівників закладів загальної середньої освіти міста Одеси з реалізації проблеми «Нові практики національно-патріотичного виховання у закладах освіти міста», в якому взяли участь 42 педагога закладів освіти міста. Захід відбувся на платформі Zoom в форматі онлайн. 

Маркерами сформованості патріотизму є любов до Батьківщини, вірність і служіння їй, турбота про забезпечення територіальної цілісності й суверенітету України, піклування про її неперервний висхідний розвиток на шляху демократичного національного відродження, сприяння гармонізації державних, суспільних, громадських, особистісних інтересів у щоденному житті.

У разі загрози національній безпеці патріотизм проявляється в готовності служити Україні, стати на її захист; у визнанні вищості суспільних і державних інтересів над особистими. З традиційних методів, які мають неабиякий виховний потенціал, в освітній діяльності доцільно застосовувати бесіди, диспути, лекції, семінари, роботу з книжкою та іншими джерелами знань, а також дослідницькі, пошукові, творчі, ігрові, ситуаційні тощо. Важливо пам’ятати про специфічні виховні (активні методи), які ґрунтуються на діалогізації, демократичному стилі взаємодії, спрямовані на самостійний пошук істини, сприяють формуванню критичного системного мислення, ініціативності, творчості.

З-поміж них науковці виокремлюють Storytelling, колективне генерування ідей (аналог невдалого перекладу «мозкового штурму»), шість кольорових капелюшків мислення, тренінг аксіологічний, етичні тренінги, проєктну діяльність, рольові, ділові, рефлексійні, організаційно-комунікаційні ігри, взаємонавчання, метод відкритої трибуни, круглий стіл, соціально-психологічні тренінги, інтелектуальні аукціони, метод аналізу соціальних ситуацій морально-етичного характеру, створення проблемних ситуацій, ситуацій успіху, аналіз конфліктів, моделей, стилів поведінки, демократичний діалог, виступ, дискусія, диспут, вебінар, прес-конференція, інтернет-конференція, громадські слухання, інтернет-технології, методики колективних творчих справ тощо.

В практичній частині семінару взяли участь: Тетяна Володимирівна СОКОЛЬСЬКА, заступник директора з виховної роботи Одеського ліцею № 80; Костянтин Володимирович ГОЛОБОРОДОВ, вчитель історії Одеського ліцею № 56; Грішко Наталя Сергіївна, директор, Олена Сергіївна ХАРЧОВА, заступник директора з виховної роботи Одеського ліцею № 49; Інна Олександрівна ЧУМАЧЕНКО, керівник музею «Світлиця» Одеського ліцею «Гармонія»;   Ірина Дмитрівна ІВАНЧЕНКО,заступник директора з виховної роботи Одеського ліцею «Приморський»; Анастасія Василівна КОСАРЕВА, заступник директора з виховної роботи Одеського юридичного ліцею; Оксана Ігорівна НАЗАРЕНКО, заступник директора з виховної роботи Одеського юридичного  ліцею. Із вірою в Перемогу педагоги працюють задля майбутнього – виховання та формування високопатріотичної нації.

Від admin