16-17 червня 2022 року вебінари на платформі Meet “НУШ – ІІ етап реформування. Реалії і виклики. Практична складова. З досвіду роботи пілотного проєкту в Одеській ЗОШ №26” зібрали 93 українських філологів, 87 істориків, 73 математиків, по 90 викладачів англійської та географії, а також 58 вчителів фізичної культури. Всі вони готуються працювати у 5-х класах НУШ закладів освіти міста Одеси.
Вчителі були розподілені за часом, попредметно, тому могли долучитися у відведені для кожної галузі півгодини або ж бути учасниками всієї зустрічі.
Модератор вебінару, консультант Одеського центру професійного розвитку педагогічних працівників Олена Драганова, представила вчителів Одеської школи №26, які ділились досвідом реалізації Нового Державного стандарту базової середньої освіти у 5-х класах. І якщо в перший день роботи вебінару із своїми напрацюваннями знайомили «метри» педагогічної галузі, вчителі-методисти Надія Герасимчук (українська мова та література), Олена Чебан (історія), Маріанна Верміяш (математика), то другого дня естафету прийняла активна творча молодь – Юлія Кириллова (англійська мова), Діана Діянова (географія), Уляна та Артем Тулунжи (фізична культура).
Разом з Надією Герасимчук визначили, що для кожного значить абревіатура НУШ, дізнались, як вчителька працює із «словом дня», про корисні джерела пошуку інформації, на що саме звертати увагу при виборі модельної програми та впровадженні інтегрованого курсу з літератури, а також про важливість формувального оцінювання, яке педагогиня порівняла з поливом та підживленням квітки.
Олена Чебан звернула увагу, що історія має бути предметом для роздумів, а не заучування. Розповіла про особливості курсу 5 класу – пропедевтичний характер, інтегрований підхід, технологічну складову. Також рекомендувала, на яку навчальну програму варто звернути увагу, підкреслила особливості календарного планування, важливість чіткого хронометражу уроку та проговорювання критеріїв оцінювання на уроці.
Маріанна Верміяш пояснила, як правильний вибір модельної програми разом із використанням власного інструментарію допомагає виконувати завдання курсу; порадила раціонально використовувати надану самостійність вчителям у виборі програми, розповіла про адаптаційне оцінювання та показала яскраві приклади практичного застосування знань з математики у житті.
Юлія Кириллова поділилася улюбленими «фішками» з діагностичного оцінювання на уроках англійської, розповіла про тонкощі виставлення оцінок за контрольні роботи, надала корисні посилання, які допоможуть у роботі.
Діана Діянова порадила дивитись на модельні програми очима дітей, надала рекомендації щодо вибору підручників з природничих наук, розповіла про особливості дистанційної роботи, показала приклади проведених спостережень 5-класниками, надала посилання на онлайн інструменти для організації навчання.
А з використанням нових модулів на уроках фізичної культури як очно, так і в дистанційній формі, ознайомили Уляна та Артем Тулунжи.
Спікери надавали відповіді на всі запитання в чаті під час вебінару .
Запис вебінарів можна переглянути за посиланнями:
https://youtu.be/hvKG6QYMs64 – вебінар українських мовників, істориків та математиків НУШ;
https://youtu.be/VKHnsuL4AAQ – вебінар англійських мовників, географів та вчителів фізичної культури НУШ