Відповідно до плану роботи КУ «Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників» 26 квітня 2022 року на платформі Zoom відбувся методичний вебінар для вчителів хімії на тему «Рекомендації щодо завершення 2021/2022 навчального року: виконання навчальних програм, оцінювання результатів навчальної діяльності учнів», у якому взяли участь 45 вчителів закладів загальної середньої освіти міста Одеси.
Мета заходу: забезпечити виконання навчальної програми з хімії за рахунок ущільнення навчального матеріалу, організації самостійної навчальної діяльності учнів, додаткових консультацій з використанням технологій дистанційного навчання.
Захід провели консультант Комунальної установи «Одеський центр професійного розвитку педагогічних працівників» Ілляш Тетяна Петрівна та вчитель хімії вищої категорії Одеської загальноосвітньої школи № 27 Жукович Інна Петрівна, яка звернула увагу учасників зустрічі на наказ Міністерства освіти і науки України від 01 квітня 2022 року № 290 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань завершення 2021-2022 навчального року».
Відповідно вище зазначеному наказу заклади освіти можуть завершити 2021/2022 навчальний рік, самостійно визначивши день закінчення освітнього процесу шляхом внесення, за необхідності, відповідних змін до структури навчального року. В Одесі навчальний рік рекомендують закінчити 27 травня).
Користуючись педагогічною автономією, кожен учитель може провести «ревізію» навчальної програми та визначити теми, що достатньо легко засвоюються учнями, і такі, що потребуватимуть додаткових зусиль. При цьому варто виділити теми, без яких неможливе розуміння змісту предмета в наступних класах та, відповідно, перерозподілити години.
Практичну частину навчальної програми (експериментальні, практичні та лабораторні роботи) можна розділити на дві частини: віртуальну (маючи відповідний контент, учитель може проводити з учнями онлайн-заняття або давати як самостійну роботу вдома) або домашню (у такому випадку можна використовувати підручні матеріали, що є в кожної дитини вдома, учителеві ж важливо створити для учнів чіткі алгоритми з обов’язковими настановами з безпеки життєдіяльності).
Надані рекомндації щодо підсумкового оцінювання за 2 семестр, яке може здійснюватися у вигляді письмової контрольної роботи, онлайн-тестування, усної співбесіди (наведені посилання на електронні ресурси з кожного класу).